Forberedelsene

Her kan du lese om hvordan man forbereder seg til et slik prosjekt, hvordan trene seg opp og hvordan ta vare på helsen underveis. 

Forberedelsene

Trening

Å skulle trene opp kroppen til å tåle 844 kilometer på 20 dager krever struktur og hardt arbeid over tid. Jimmy lever et hektisk liv som 3 barns far med lange arbeidsdager som leder for Right To Play. Det er helt avgjørende å kunne finne en god balanse som gir rom for å levere både på hjemmebane, på jobb og med joggesko på beina når startskuddet går 28. august.

Den største utfordringen vil være å klare å få nok hvile i opptreningsperioden, både for å få effekt av treningen, men også for å holde seg skadefri. Vi er så heldige å ha med oss NIMI på Ullevål som samarbeidspartner på det fysikalske og de vil være en viktig sparringspartner for Jimmy i de kommende månedene. Vi har lagt opp til et strukturert oppfølgings program:

  • Idrettsmassasje hver 14. dag
  • Oppfølging av Fysioterapeut hver 14. dag
  • Fysiske tester underveis
  • Løpsanalyse
  • Oppsett av styrkeprogram

Siden Jimmy har begrenset med kapasitet til å ha mengdetrenings uker hjemme er det lagt opp til to spesifikke treningssamlinger på 1 uke. Vår samarbeidspartner Apollo Reiser stiller med topp fasisliteter på deres Apollo Sport hoteller hvor vi vil ha tilgang til det vi måtte trenge både utendørs og innendørs. Foreløpige planlagte turer:

Tur til Lanzarote i påsken.
Tur i Juni/Juli – destinasjon er ikke avklart.

Treningen har siden januar blitt lagt opp med gradvis økning i antall kilometer for hver måned. Mengden skal nå en topp i juni/juli før det blir noe nedtrapping inn mot starten på Svalbard 28. august.

Mer informasjon om treningen vil komme både på hjemmeside og i våre sosiale medier underveis.

Lag hjemmeside for din bedrift med AFFY